press
19.11.2017 niedziela
PressPresserwisJedynki gazetPress CupPress BallGrand PressGrand Press PhotoKontakt
Press | Prenumerata | E-prenumerata | Książki | Wydania archiwalne |  Twój koszyk : 0.00 zł

Press: Numer 250 (wrzesień-październik 2017)Press: Numer 250 (wrzesień-październik 2017) polecamy Polecamy!

Archiwalne wydanie magazynu "Press"

Nowy "Press" - ponad 200 stron do czytania dla tych, którzy naprawdę chcą wiedzieć

Stanowski sieka piórem, Rachoń bije głową w ścianę, Pytlakowski przestał udawać

Nie zabiera się do książki, jeśli miałaby się sprzedać tylko w 5 tys. egz. Nie pasuje do linii redakcyjnej żadnego tradycyjnego medium. W środowisku ma opinię kłótliwego, ale nie zawala terminów. Na jesień i zimę wyprowadza się z Polski do Barcelony. - Jeśli ktoś nie ma zaczepnego charakteru, nie powinien brać się za dziennikarstwo – uważa Krzysztof Stanowski, założyciel Weszlo.com.

Ponad pięć lat zabrało Viktorowi Orbanowi przejęcie kontroli nam mediami na Węgrzech. Od początku miał strategię, jak walczyć z niepokornymi redakcjami i nie potrzebował zmian prawnych do ich ujarzmienia. W „Press” historia o tym, jak powstało imperium medialne rządu Orbana.

Najspokojniej jest rano, gdy dyrekcja jeszcze śpi. Im później, tym telefon na biurku wydawcy odpowiadającego za paski na ekranie w programie TVP Info dzwoni częściej. Telefony to nie są ani prośby, ani sugestie - tylko konkretne wytyczne. Z „Press” dowiesz się, jak powstają kontrowersyjne paski w TVP Info.

Spece od reklamy i marketingu postanowili użyć swojego doświadczenia dla obrony demokracji. Na razie sami bronią się przed oskarżeniami, a jeden już stracił pracę. O neutralności politycznej w biznesie w czasach dobrej zmiany czytaj w najnowszym „Press”.

Pisanie biografii w Polsce jest jak stąpanie po polu minowym. I to niezależnie od tego, czy pisze się o zmarłym, czy o żyjącym. Jednak coraz więcej reporterów się na to porywa. Jak zminimalizować groźbę procesu – ujawniają w „Press” autorzy znanych książek biograficznych.

Michał Rachoń znał dziennikarstwo z perspektywy polityka i działacza. Dlatego wydaje mu się, że praca dziennikarza wygląda właśnie tak, jak w jego wykonaniu. Opowieść o wiecznym działaczu w TVP Info, który tak bardzo chce się przebić, że nie zauważył, iż już się przebił i bije głową o ścianę.

Z którymi tytułami lub portalami współpracuje się dobrze i dlaczego – zapytał „Press” dziennikarzy freelancerów. Powstała prezentacja tytułów cenionych za wysokość wierszówki, za warunki współpracy, za łyk prestiżu – albo za wszystko naraz.

Najlepsza długość wideo: 45 sekund, do tego osiem-dziesięć zdań napisów, tekst koniecznie na dole ekranu i oszczędnie z kolorem – znajomość zasad tworzenia napisów w krótkich formach wideo powoduje, że są chętniej oglądane i szerowane. Czytaj w „Press” i nie popełniaj więcej błędów.

Nie czuje się odpowiedzialny za dobry wizerunek gangsterów w Polsce. Nie z wszystkimi mafiozami przechodził na ty, choć niektórych odwiedzał w więzieniu. Piotr Pytlakowski z „Polityki” opowiada, jak z konduktora wagonu sypialnego został kierownikiem burdelu, dlaczego nie jest resortowym dzieckiem i po co siedział przed sejmem z Obywatelami RP.

Kto najlepiej poprowadzi event? - zapytał „Press” przedstawicieli 25 agencji eventowych i public relations organizujących imprezy firmowe i duże wydarzenia kulturalne. Prezentujemy ranking najlepszych prowadzących, w którym nie gaża decyduje o pozycji, lecz profesjonalizm i zrozumienie oczekiwań klienta. Bonus: mniej znani i młodzi prowadzący, na których warto zwrócić uwagę.

Najlepiej, gdy konferencja prasowa jest organizowana we wtorek lub środę, między godz. 8 a 10, trwa maksymalnie godzinę, a dziennikarze mogą podczas niej zadawać pytania i porozmawiać z przedstawicielami organizatora. PressInstitute zapytał blisko stu dziennikarzy, czego oczekują od konferencji prasowych, a na co narzekają. Rzecznikom prasowym i PR-owcom pod rozwagę.

Decyzja szefów Grupy Publicis, że przez rok jej agencje nie będą uczestniczyć w żadnym reklamowym wydarzeniu, wywołała konsternację w branży. I ujawniła, że opłaty za zgłoszenia prac na festiwale reklamowe to problem od wielu lat. W „Press” wyjaśniamy, dlaczego organizatorzy konkursów z nich jednak nie zrezygnują.

„Mam nadzieję, że mi wybaczycie, zapomnicie” - proszą skruszeni. Nawet największe gwiazdy YouTube przekonały się już, że miłość fanów nie trwa wiecznie. Więc jeśli zaliczyłeś wpadkę – natychmiast przeproś. Warto wiedzieć, jak to zrobić skutecznie.

Jeśli chcesz skorzystać w swoim serwisie ze zdjęcia bądź wideo krążącego w sieci - załóż od razu, że jest nieprawdziwe. A potem spróbuj je zweryfikować. Stanisław M. Stanuch podpowiada w „Press”, jakimi narzędziami można to zrobić. Wiedza przydatna dziś każdemu dziennikarzowi.

Dodatek specjalny KONTENT TV & WIDEO – wszystko o telewizji i wideo w Internecie:
- Autopromocja kontentu już nie wystarczy - dziś nadawcy muszą się nieźle napracować, by dotrzeć z informacją o swojej ofercie do potencjalnego widza. Przeczytaj, jak to robią.
- Jak nadawcy kanałów lifestylowych, popularnonaukowych, dokumentalnych, historycznych, podróżniczych, muzycznych czy dziecięcych reagują na zmiany oczekiwań widzów.
- Dlaczego żadna telewizja sportowa nie może dziś istnieć w oderwaniu od internetowej rzeczywistości. Rozgrywka o sport na ekranie.
- Seriale, zwłaszcza te z sektora premium, przeżywają renesans. W Polsce lokalna produkcja ma większe znaczenie niż w Czechach czy na Węgrzech.
- W seriale do internetu inwestują już zarówno internetowi influencerzy, jak też tradycyjni nadawcy i wydawcy. Zasady tworzenia takich serii.
- W reklamie telewizyjnej nie liczy się już tylko, co przekazujemy w reklamie, ale przede wszystkim: jak. Ma być ciekawie, zaskakująco, zachęcająco.
- Co zrobić, żeby konsument obejrzał w całości reklamę w internecie? Są na to sposoby.
- Takich programów w polskiej telewizji jeszcze nie było. Formaty, które w ostatnich latach podbiły serca widzów w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Holandii.


---------------
Archiwalne e-wydania Press wraz z dodatkami można zamówić u dystrybutorów wydań elektronicznych:
www.e-kiosk.pl
www.nexto.pl
www.egazety.pl

Cena: 20.00 zł

Liczba egz.




Regulamin serwisu

Press
www.press.pl
Press sp. z o.o. sp.k.
ul. Mazowiecka 63/2
60-623 Poznań
Grand Press
www.grandpress.pl
Grand Press Photo
www.grandpressphoto.pl
Presserwis
www.presserwis.pl
© Press sp. z o.o. sp.k.